Donatie

Saturday, September 15, 2012

Venetia - Paris


Data : August 2012
Drum : Venetia - Paris

    Am plecat din Venetia dimineata si din nou ne-am bazat pe gps-ul de pe telefon, fara sa facem traseul dinainte. Si el ne duce pe cea mai rapida ruta. Si cea mai rapida ruta, dupa el, era prin Elvetia (Switzerland), nu ma intelege-ti gresit, este o tara foarte frumoasa, aproape 80% din drum au fost munti, vreo 10% tuneluri si restul dealuri :) . Dezamagirea a fost la vama, cand ne-a tras pe dreapta un nene si a venit o tanti care ne-a cerut 40 de euro pentru rovinieta, sau ma rog, aproape 40 de euro, am primit si rest ceva maruntis de biscuiti. In elvetia nu se poate plati cu euro, ei au alta moneda si anume Francul Elvetian (dupa spusele prietenului google). Daca puteti trece cu vederea pretul rovinietei, care este destul de mare, mai ales daca sunte-ti ca si noi, adica doar tranzitati Elvetia, e destul de frumos traseul, foarte multi munti, si tuneluri, vreo doua destul de lungi. Unu la vreo 16 km aproximativ, si celalalt la vreo 8-9 sa zic, ceva de genu. Asa ca daca aveti frica de asa ceva, nu recomand.
    Am iesit si din Elvetia, am intrat in Franta, in sfarsit. In Franta e la fel ca si in Italia, nu ai nevoie de rovinieta, se plateste doar la anumite puncte de pe autostrada. E ceva lege mai noua in Franta in care pe langa clasica trusa medicala, doua triunghiuri, extinctor si vesta, mai trebuie sa ai si un alcool tester in masina, care se gasesc la benzinarii cica (eu nu am gasit), si nu ai voie cu gps care iti spune unde sunt camerele (radarele fixe).
    Cam atat si despre Franta...

       Cateva poze din Elvetia. E mult mai "spectaculos" daca esti acolo.



No comments:

Post a Comment